Türkiye’de 1000’inci mağazasını açan CarrefourSA, ‘Türkiye için doğru olan bu’ diyor
Türkiye’de 1000’inci mağazasını açıyor
CarrefourSA: ‘Türkiye için doğru olan budur’
Bir Sabancı Topluluğu şirketi olarak 30 yıldır Türkiye’de yerel üretim, tarım, üretici, istihdam ve sürdürülebilirlik yatırımlarıyla yaklaşık 11 bin kişiye istihdam sağlayan CarrefourSA, ekonomik ve sosyal kalkınmaya öncülük ediyor. Cumhuriyetin 100. yılında 1.000 mağaza hedefine ulaşan şirket, Türkiye’nin her köşesinde “Gerçek CarrefourSA” demeye devam ediyor.
Cumhuriyetimizin 100’üncü yıl dönümünün kutlandığı 2023 yılında Sabancı Topluluğu şirketi olarak Türkiye’de 30’uncu yılını kutlayan CarrefourSA, 56 ilde 1000 mağazası, 11 bine yakın çalışanı, 14 deposuyla organize gıda perakende sektöründe oyun kurucu ve öncüdür. ve 8 bine yakın çiftçi ve üretici var. konumunu koruyor. Sürdürülebilir üretime odaklanan ve tarımdan balıkçılığa kadar birçok alanda yerel üreticiyi destekleyen CarrefourSA, dijital alandaki yatırımlarıyla Türkiye’de değer yaratma vizyonuyla çalışıyor.
“Bu bir kalkınma seferberliğidir”
Cumhuriyetin 100. Yılı ve CarrefourSA’nın 30. Yılı; Bursa’da açtıkları yeni mağazayla Türkiye’de 1.000 mağazaya ulaşmanın gururunu yaşadıklarını belirten CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, “Türkiye’de faaliyet gösteren ve bu toprakların insanlarıyla birlikte büyümeye devam eden bir şirket olarak 30 yıldır “olayın gerçeğinin” peşindeyiz. 1993 yılında İçerenköy’de ilk mağazamızı açtığımız andan itibaren Türkiye’nin her yerinde; Doğru ürünü, doğru üreticiden, doğru fiyata alıp müşterilerimize ulaştırıyoruz. “Çalışarak ve üreterek kazanılan bir Cumhuriyet öğretisiyle 30 yıldır attığımız her adımda pusulamız ‘Hakikat’tir” dedi.
“Harika bir ekosistem oluşturduk”
“Yerel üreticilere, girişimcilere ve gıdanın geleceğine; Kısacası Türkiye’ye değer katma vizyonuyla faaliyetlerimize devam ediyoruz” diyen Kartallıoğlu, açıklamalarına şöyle devam ediyor: “CarrefourSA olarak yatırımlarımızla 30 yılda büyük dönüşümler yaşadık. Bu dönüşümün merkezinde esnafımızdan girişimcimize, yerel üreticimizden kadın emeğine, çalışanlarımızdan tedarikçilerimize kadar geniş bir ekosistem oluşturduk. Bu ekosistem içerisinde yeni nesil perakende yaklaşımıyla erişilebilirlik, dijital dönüşüm, çok kanallı mağazacılık ve CRM yatırımlarımız da önem kazandı. Online ve fiziki mağazalarımız aracılığıyla yılda 164 milyon ziyaretçiyi ağırlıyoruz. Son 3 yılda değişen alışveriş alışkanlıklarını öngörerek e-ticaret ve dijitalleşmeye yaptığımız yatırımlarla 2023 yılının ilk 6 ayında e-ticarette 1 milyona yakın yeni kart müşterisi kazanarak 9,5 milyon sadakat kartı müşterisine ulaştık. ‘Müşterinin iletişim kurmak istediği yerde olmalıyız’ bakış açısıyla dijitalleşme stratejimize yeni bağlantı kanallarını entegre ederek uçtan uca hizmet sunduk. Aslında CarrefourSA olarak 30. yılımızda yenilenme, yatırım ve yeni iş modelleri yoluyla büyümeyi önceleyen bir gelişim kampanyası ortaya koyduk. Ve bu kalkınma seferberliğinde yalnız değiliz. “Yaptığımız her yatırımda paydaşlarımızı yol arkadaşımız olarak görüyoruz ve ‘Türkiye İçin Doğru Nedir’i hep birlikte söylemeye devam edeceğimizin sözünü veriyoruz.”
“Yatırımlarımızla istihdam ve ekonomik kalkınma sağlıyoruz”
Bu büyüme yolculuğunda yatırımlarımızın diğer ayağının da mağazalarımız olduğunu söyleyen Kartallıoğlu, Bursa’da açılan 1000’inci mağazayla ilgili şunları söyledi: “Mağaza açmak bizim için sadece müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bir yatırım değil. Bu nedenle yılda yüzlerce mağaza açmayı hedeflemek yerine, bölgeye istihdam ve ekonomik kalkınma sağlarken ihtiyaçları da karşılayan bir büyüme planıyla hareket ediyoruz. Önümüzdeki dönemde de büyüme stratejimiz doğrultusunda mağaza yatırımlarımıza devam edeceğiz. “Büyüme yolculuğumuzun her adımında Cumhuriyetimizin ve topraklarımızın temel değerlerine olan bağlılığımızla yürümeye devam edeceğiz.”
“Esnaf ve girişimcilerimizle birlikte büyüyoruz”
Türkiye’de 1000’inci mağazasını açan CarrefourSA, 2020 yılında hayata geçirdiği bayilik sisteminde 300 bayiye ulaştı. CarrefourSA Genel Müdür Yardımcısı Bulut Batum “Türkiye’de büyürken esnafımıza ve girişimcilerimize kazandırmak amacıyla hayata geçirdiğimiz bayilik sistemi hem Türkiye ekonomisi hem de organize gıda perakende sektörü için çok değerli. Şubemizin geleceği ve sürdürülebilirliği için değerli bir öncüye imza attığımız bu sistemin en büyük avantajı, esnaf ve girişimcilerin CarrefourSA’nın şube tecrübesini ve Sabancı markasının gücünü arkalarında hissetmeleridir. Ayrıca 30 yıllık bilgi birikimimizi, büyük satın alma gücümüzü, lojistik ağımızı, pazarlama becerilerimizi ve güçlü teknoloji altyapımızı esnaf ve girişimcilerimizin hizmetine sunuyoruz. Tüm paydaşlarımız için doğruyu yapma anlayışıyla hayata geçirdiğimiz sistemle, müşterilerimizin CarrefourSA kalitesine ve deneyimine erişimini kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda yerel girişimcilere güçlü bir yatırım fırsatı ve bölgelerine yönelik istihdam olanağı sağlıyoruz. Sistem içerisinde cinsiyet eşitliğine de önem veriyoruz. Bayilerimizin 30’u kadın girişimciler tarafından yönetiliyor. Bayi sayımızı 3 yıl sonunda 1.000’e çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı